سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های خدایی
قالب وبلاگ

شاخص های انتخاب اصلح

دلبستگی به اسلام

علامه مصباح در دیداری  به بیان شاخص‌ها و معیارهای کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: پیشرفت اسلام و رواج ارزش‌های اسلامی بیش‌ از همه مؤلفه‌های دیگر اهمیت دارد. بنا براین دلبستگی به اسلام و ارزش‌های دینی اولین اصل اساسی برای انتخاب فرد اصلح است.

وی افزود: کسی که اهتمام چندانی به حلال و حرام و ارزش‌های الهی ندارد، حایز اولین شرط برای انتخاب نیست.

تبعیت از ولایت فقیه

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وضعیت سایر کشورهای اسلامی از جمله کشور مصر، دلیل عدم توفیق آنها در انقلابشان را برخوردار نبودن از ولی فقیه دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه راز پیروزی انقلاب ما و تداوم عزتمندانه آن است؛ لذا دومین اصل اساسی که همه باید در انتخاب فرد اصلح به آن توجه داشته باشند، تبعیت از ولایت فقیه است و این التزام عملی باید جدی باشد، نه این‌که هرجا منویات رهبری با تمایلات او نمی‌سازد، قهر کند!

 

کارآمدی

عضو جامعه مدرسین کارآمدی، مدیریت، فراست، هوشیاری و تیزبینی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان را سومین ویژگی لازم برای کاندیدای اصلح شمرد، و افزود: تجربه مدیریت کلان، برخورداری از تیم قوی و مجرب و برنامه مناسب برای اداره امور جامعه از جمله مؤلفه‌هایی است که در ذیل اصل سوم باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد اخلاق در پایان گفت: نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم،‌ نقش دعا و توسل در این جریان است که سرنوشت میلیون‌ها مسلمان به آن بستگی دارد. چطور است که ما برای یک سردرد دلمان متوجه خدا می‌شود و به اهل بیت متوسل می‌شویم؟ آیا می‌توان برای مسئله‌ای به این اهمیت توجه خاص به خدا، و دعا و نیایش و توسل نداشته باشیم؟

 

http://mesbahyazdi.ir/node/4466


[ سه شنبه 92/2/3 ] [ 10:52 عصر ] [ اسمان ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

*
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 545661
*
آخرین مطالب
لینک های مفید
* *
لینک دوستان
لینک های مفید
*



*