سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های خدایی
قالب وبلاگ
 تصویر دیده نشده شهید توسلی با حاج قاسم سلیمانی
شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...

گروه ایثار و شهادت – رجانیوز: انتشار خبر شهادت سردار سپاه اسلام شهید «علی‎رضا توسلی» فرمانده شجاع «تیپ فاطمیون» در منطقه درعا در سوریه، بار دیگر نام رزمندگان دلاور افغان را که در سال‎های اخیر نبرد سوریه نقشی تعیین کننده ایفا کرده‎اند، سر زبان‎ها انداخت.

به گزارش رجانیوز، «علیرضا توسلی» یکی از شجاع‎ترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه، روز گذشته و در منطقه درعا به شهادت رسید، وی که در سال‎های گذشت با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه، به عنوان یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه و مورد وثوق سردار سلیمانی شناخته می‎شد.

سردار رشید اسلام شهید علیرضا توسلی، معروف به ابوحامد، فرمانده تیپ فاطمیون روز شنبه 9 اسفند 93، در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا، به دست تروریست‌های جبهه النصره به شهادت رسید. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشت. 

با این حال مظلومیت شیعیان افغان چه در افغانستان، چه در ایران و حتی در منطقه نبرد سوریه، موجب شده است که با وجود تقدیم شهدای متعدد توسط «تیپ فاطمیون»، شهدای این تیپ شجاع آنچنان که باید شناخته نشوند.

 وقتی نام حضرت زینب سلام الله علیها و نام مادر سادات فاطمه زهرا (س) می آید ناخود آگاه دل چند کلمه را با خود نجوا می‎کند : مظلومیت و غربت و دفاع از حریم ولایت و اتفاقی نیست که وقتی شیعیان افغان از همه جای دنیا خواستند دور هم جمع شوند تا تیپی را برای دفاع از حرم حضرت زینب شکل دهند نام آن را که نشان دهنده واقعیت وجودی شان بود تیپ فاطمی نام نهادند ...

بچه های فاطمی و شیعیان مظلوم افغانستان همانطور که از اسمشان پیداست واقعا مظلومند و غریب ، چه در افغانستان چه در ایران و چه در سوریه و عراق.

وقتی بچه های رزمنده فاطمی از سراسر دنیا گرد هم آمدند یکی از اتفاقات بزرگ جبهه مقاومت رقم خورد . شیر بچه های حیدر کرار که اسمشان باز کننده قفل‎های بزرگ عملیات‎های مختلف سوریه بود و نامشان لرزه بر اندام دشمن می انداخت گاهی جلوتر از یلان و شیران حزب الله لبنان و کتائب عراق و مجاهدین پاکستان و ... حماسه آفرینی می کردند و این کم کم به یک امر طبیعی تبدیل شده است .

شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...

اما حکایت شهادت فرمانده تیپ فاطمیون در اولین روز شروع فاطمیه حکایت دیگری است . سردار بزرگی که مورد وثوق کامل حاج قاسم سلیمانی بود و سال‎ها در سنگر مجاهدت و دفاع از ولایت بر همه سبقت گرفته بود . او که در گروه‎های جهادی با شوروی جنگیده بود و به دوستان میگفت همواره تلاشم این بوده که وارد هیچ حزب و گروه و دسته ای نشوم و مسیر جهاد را تا انتها بروم .

سردار «علی رضا توسلی» فرمانده شجاع و حماسه آفرین «تیپ فاطمیون» در دفاع از حرم بانوی مقاومت «حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) فرمانده محبوب و انسان بسیار زیرک و کم حرفی بود که با اعمالش همه را شگفت زده می کرد .

حارس یکی از رزمندگان نبرد سوریه، درباره شهید ابوحامد فرمانده تیپ فاطمیون اینطور نوشته  :

پارسال در موکب حرم حضرت زینب(س) داشتم با آقای خزاعی مکتب صحبت می کردم. ناگهان حرفش را قطع کرد و داد زد: سلام دلاور سلام فرمانده

دیدم دوید رفت و مردی را بغل کرد که دستش به گردنش آویزان بود و شبیه برادران افغان بود. بعد آوردش داخل موکب و برایش چای آورد. مرد هم با تواضع خاصی چای رو خورد و مثل آدم‎های خجالتی خداحافظی کرد و رفت زیارت.

گفتم این شخص را معرفی کنید.

گفت آقای توسلی فرمانده دلاور فاطمیون.  می‎‎گفت در بزرگیش همین بس که در یک عملیات که چند گردان با هم عملیات کرده و همه گردان‎ها بجز گردان فاطمیون شکست خورده بودند، از حاج قاسم سلیمانی سوال شد که نبرد را ادامه بدهیم یا عقب‎نشینی کنیم.

حاج قاسم پاسخ جالب توجهی داده و پرسیده بود: آقای توسلی در عملیات هست؟ پاسخ شنیده بود: بله به عنوان فرمانده گردان فاطمیون عمل می‎کند.

حاج قاسم پاسخ داده بود: پس ادامه بدهید که انشاالله پیروزید.

فردای آن روز کنار ضریح خضرت رقیه(س) دیدمش. رفتم کنارش و به دست شکسته ش بوسه زدم و بعد از احوالپرسی آرام کنارش نشستم. داشت با بغل دستیش حرف می‎زد. می‎گفت اینجا به ما و همشهری‎های ما سیم کارت نمیدهند. می‎توانی برای ما سیم کارت تهیه کنی!؟

خیلی دلم سوخت. گفتم او جانش را کف دستش گرفته و حتی از یک سیم‎کارت هم محروم است. نمی دانستم که همین مظلومیتهاست که انسان را بخدا نزدیکتر می کند.

شهادتت مبارک ابوحامد.

گفتنی است پیکر شهید توسلی همراه با شش شهید افغان مدافع حرم روز گذشته به ایران منتقل شده و در روز چهارشنبه ساعت 9 صبح همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری سلام‎الله علیها از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر سردار شهید علیرضا توسلی، فرمانده تیپ فاطمیون و شش شهید مدافع حرم نیز سه شنبه شب، 12 اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فقیه سبزواری واقع در طلاب خیابان شهید مفتح 4 برگزار خواهد شد.

 

تصویر فوق متعلق به جانشین تیپ فاطمیون ملقب به «فاتح» می باشد که همراه با فرمانده دلاور این تیپ به شهادت رسید. 


[ جمعه 93/12/22 ] [ 2:45 صبح ] [ اسمان ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

*
امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 544648
*
آخرین مطالب
لینک های مفید
* *
لینک دوستان
لینک های مفید
*



*